なお、「TOKYO FASHION WEEK in ITALY」事業では、日本のクリエイションを世界に発信するため、日本国内で既にビジネス展開しているファッション分野の複数のブランド、メーカーを公募にて選定し、イタリアのフィレンツェで開催されるPITTI UOMO展にて特別展示会を実施、その直後ミラノのSTUDIO ZETAショールームで受注会を実施いたします。
PITTI UOMOは、世界最大のメンズプレタポルテの祭典であり、ビジネスからカジュアル、フォーマル、服飾雑貨アクセサリー、靴まで、最も早いシーズンのアイテムがトータルに発表されるため、世界各国から目の肥えた多くのバイヤーたちが集まり、その影響力が非常に大きい展示会です。
近年、日本のメンズファッションが世界的に注目を集めるところですが、とりわけ発信力の大きいPITTI UOMOの場を活用することで、「クリエイティブ・ジャパン」「ジャパン・クオリティ」のさらなるPRに強力に結びつき、今後のグローバル市場に向けたビジネス拡大に貢献するものと確信しております。
今回、2011年10月のMercedes-Benz Fashion Week TOKYO 2012 S/Sでもご協力いただいたTHE CONTEMPORARY FIX/PARIYAオーナーの吉井 雄一氏をディレクターとして起用して、日本のメンズファッションの "現在" を表現いたします。また、東京ブランドFUGAHUMのディレクションのもと、日本ならではの「ファッション×コンテンツ」コラボレーション企画展開もアピールいたします。
世界のバイヤーたちの耳目を集めるPITTI UOMOから発信される「TOKYO FASHION WEEK in ITALY」に是非ともご注目下さい。
"TOKYO FASHION WEEK in ITALY" selects brands and makers that already have their business in the fashion industry in Japan from among the public. It features a special exhibition at PITTI UOMO in Florence and at STUDIO ZETAshowroom in Milan to introduce Japanese creations.
PITTI UOMO is the largest men's festival of pret-a-porter in the world that covers from casual to formal, accessories to shoes and features them earliest. That is why many discriminating buyers gather from all over the world and that is why PITTI UOMO has a major impact to the fashion industry.
Recently, Japanese men's fashion receives a remarkable attention internationally. We believe that the project enhances PR activities for "Creative Japan" "Japanese quality" and contributes to the business growth forward to the global market by taking advantage of PITTI UOMO's platform.
We appointed Yuichi Yoshii, the owner of THE CONTEMPORARY FIX and PARIYA as the director for the project. He was also the director of the VERSUS TOKYO event in the Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO in October. Corroboration event of fashion and Japanses animation will be shown by the direction of Tokyo brand FUGAHUM.
We hope to receive attention for "TOKYO FASHION WEEK in ITALY" at PITTI UOMO.
Venue: PITTI UOMO
Venue: STUDIO ZETA showroom
Venue: PALAZZO CAPPONI all'Annunziata
Special Guest DJs: GILDAS - KITSUNE / Jerry Bouthier
Exclusive Japanese Food: HIDE-CHAN RAMEN
*Listed in the Michelin Guidebook 2012 for Hong Kong and New York.
これまで、数々の有名ショップを手掛け、成功に導いてきた吉井 雄一氏が、今回、PITTI UOMOで見せる展示会VERSUS TOKYOは、彼がこれまでに出会い、そしてデザイナーとともに作り上げてきたスペシャルアイテムたちをアップデートして再編集させるというもの。それは彼のファッションの歴史そのものであり、同時にTOKYOファッションシーンの歴史、そして "今" の一部と言っても良いものになるだろう。イベントでは、最新のTOKYOファッションシーンから吉井 雄一氏が選ぶ20以上のブランドより、特定のスペシャルアイテムのみを用意。過去にも東京のファッションフリークが長蛇の列を作って購入を待ったような、数々のキラーアイテムが、世界からバイヤーが集うここPITTI UOMOに集結する。アイテムのみならず、イベントスペースに広がるその世界観にも注目。
Yuichi Yoshii, who has directed many famous shops in Japan and lead them to success, will direct an event in PITTI UOMO, titled "VERSUS TOKYO". Among the 20 brands chosen by Yuichi Yoshii, special items will be selected such as those that made Tokyo's fashion freaks line up to buy them. The selected killer items will be specially updated for the PITTI UOMO where buyers from around the world gather. Attention to not only items, but also its vision of the world in the event spaces.
mastermind JAPAN
DESIGNER本間 正章 / Masaaki Homma
「LOVE & PEACE」を掲げ、"The Best" を目指す贅沢なカジュアルコレクション。日本の素材、伝統技術、そしてハイテクノロジーを、リアルクローズとして世界に発信している。
A luxurious casual collection that aims to be "The Best" and celebrates "LOVE & PEACE."Japanese materials, traditional skills and high-technology are offered to the world in the form of real clothes.
PHENOMENON
DESIGNERTAKESHI OSUMI
ブランドコンセプトは "音楽"
2010年秋冬より東京コレクションに参加し、その圧倒的なクリエイションにより、今最も東京ファッションシーンで注目を集めるブランドの一つである。
Brand concept is inspiration from music scene. Launched its first collection in 2010 A/W Tokyo Collection. With its unparalleled creative uniqueness, PHENOMENON is one of the brands in the spotlight.
FACETASM
DESIGNER落合 宏理 / Hiromichi Ochiai
ブランドコンセプトは「HUMOR OF POP」。デザイナー自身を取り囲む様々なカルチャーからヒントを得たグラフィックや刺繍、インクジェットプリントを得意としている。
Since the debut in the fall winter 2007, FACETASM has been presenting collections on the exhibition base under the consistent theme: HUMOR OF POP. Their uniqueness is strongly projected to the original fabrics with inkjet prints, graphical patterns or embroidery inspired by various street/sub cultures. FACETASM presented the first runway show in Spring Summer 2012 at VERSUS TOKYO.
soe
DESIGNER伊藤 壮一郎 / Soichiro Ito
2001-02 A/W コレクションよりスタート。展示会ベースでコレクションを展開。2004-05 A/W より東京コレクションデビュー。ブランド名の由来は、「創意(創り出す意識)、装意(装う意識)」。
Started its collection since 2001-2002 A/W with exhibition styles. Launched a first collection show in the Tokyo Fashion Week in the 2004-2005 A/W season. The brand name came from the sound of Japanese word "consciousness of creation" and "consciousness to wear."
DISCOVERED
DESIGNER木村 多津也 / Tatsuya Kimura
吉田 早苗 / Sanae Yoshida
リアルクローズを基に、クラシカルからカジュアルまで幅広い独自の視点で、リアリティかつオリジナリティ溢れるコレクションと展開。また「Opposition mix up」のコンセプトをかかげ、相反するテイスト・デザインの融合、ジャンルレスのデザインを目指す。
"Practical clothes" as a starting point, DISCOVERED develop a collection reflect from wide variety of styles from classic to casual with their unique point of view. They set up a concept of [opposition mix up], aspire after a truly genre-less design combining polar opposites of taste.
WHIZ LIMITED
DESIGNER下野 宏明 / Hiroaki Shitano
ベーシックなスタイルが主流だったストリートシーンに、よりデザインコンシャスなアパレルを提案すべく "INDIVIDUAL CLOTHING" をブランドコンセプトに、モードやストリートといった枠組みを超えたTOKYO STREETという世界観を展開。
In spite of the street scene which was dominated by the basic styles, WHIZ LIMITED set their brand concept as "Individual clothing" to propose more design conscious fashion. The styles they present is not limited within the simple frameworks of fashion, such as mode and street.
plumpynuts
DESIGNER大道 みゆき / Miyuki Omichi
喜多 あゆみ / Ayumi Kita
ファッションは遊び心とサプライズ。ハイクオリティとコケティッシュが共存された大人の服。着る人のスタイル=シグネチャを構築する一部として、トレンドを超えて長くワードローブに残るコレクション。
Started from Autumn & Winter 2009 collection, with opening their own flag ship shop "SHOW CASE by plumpynuts" in Tokyo. Each item are considered as a piece to structure the signature look of a person who wear them, hence their collection will remain long in wardrobe through ever-changing trends.
AMBUSH
DESIGNERバーバル / VERBAL
ユン / YOON
2002年、VERBALがYOONと共にAMBUSH DESIGN®を設立。"ANYTHING GOES" をモットーに、世界が注目する東京ならではの楽しさ、繊細さ、独特なデザイン性 / 音楽性を追求し新たな表現にチャレンジ。
AMBUSH® DESIGN was established in 2002 by Verbal and Yoon. "ANYTHING GOES" as their motto, they research uniqueness, subtlety and amusement of Tokyo's design and music culture scenes, and challenge on finding new ways to express their ideas.
SWAGGER
DIRECTORHIDEHIRO "IGGY" IGUCHI
1999年、日本人ラッパー BIG-O、IGGYにより正真正銘のヒップホップと日本人が持つ器用さ、及びディティールへのこだわりを融合させたブランド。アーバンユースライフ、フレッシュ、ニューフリースタイル オン クラッシックを深く信念に持ち、ストリートウエアをハイエンドなアプローチでデザインしている。
SWAGGER is established on 1999 by Japanese rapper Big-O and Iggy pursuing authentic hip hop spirit, Japanese dexterity and persistence to details. "Urban youth lifestyle," "fresh" and "new freestyle on classics" are the convictions deep in their soul, SWAGGER designs street wear with its high-end approach.
.efiLevol
DESIGNER飛世 拓哉 / Takuya Tobise
DESIGNER & DIRECTOR阿久津 誠治 / Seiji Akutsu
人の中に必ず存在する "愛" に焦点を当て、ドレス、ミリタリー、ワーク、トラッド等の完成されたベーシックをジャンルレスにデザイン。男性らしさと女性らしさを併せ持つ服は、独自の思想と自由な視点から生まれる発想をディテールやパターンに取り入れ、ギミックや皮肉的ユーモアを織り交ぜたメンズ、ウィメンズを問わない服作りを提案している。
efiLevol is a Tokyo based fashion house established in 2006. Focusing on the Love to which all human beings belong, without conforming to preconceived ideas of what defines "genre," .efiLevol reconstructs basic designs with an underlying quirkiness, infusing a sense of wit.
blackmeans
DESIGNERYujiro Komatsu
Masatomo Ariga
Takatomo 'ANI' Ariga
自分たちの中に存在する「パンク+モーターサイクル+民族+ハードコア+モード」をコンセプトに掲げ、既成概念にとらわれることなく新しい価値観、文化、視点を自由に創造し共有しているブランド。
blackmeans set up "PUNK + MOTORCYCLE + TRIBE + HARDCORE + MODE" as their concept and creates and shares new values, culture, point of view with no inhibition.
YAECA
DESIGNER服部 哲弘 / Tetsuhiro Hattori
井手 恭子 / Kyoko Ide
日常の中で無意識に使っている日用品をつくり出すように環境、生活を見てそれら周りとの関係を見ることにより生まれる "必然的にシンプル" なデザインを提案。つくり出すということの中での一過性ではない、スタンダードな日常着としての役割を意識したモノ作りを展開。
YAECA presents clothes that are "logically simple". As if to create daily commodity, we take a measure of the relationship between environment, lifestyle and all the other surroundings in our design. We offer clothes that are permanent, by considering the standard role of everyday wear.
STEAM AND THREAD
DESIGNER中根 吉浩 / Yoshihiro Nakane
架空のクロスカルチャーストーリーをバックグラウンドに、テクニックとアイデアを凝縮させたデザインをコンセプトに掲げる。
A LOUD SONG
" HARDER THAN HARDCORE "
Expressing my favorite star in the sound of STEAM AND THREAD. Virtual cross-cultural stories in the background, concentrate the techniques and ideas into its designs.
Black & Blue
DESIGNER福原 雅人 / Masahito Fukuhara
根底にあるのは、自分が着たい服、作りたい服。ベーシックなのに新しい。シンプルなのに遊び心がある。古着のエッセンスを取り入れながらパタンナーとしての理論と経験に基づき、 クラシカルなディテールと、モダンなカッティングを融合したスタイルを提案。
Fundamentals are what I want to wear and want to make, basic but new, simple but playful. With the essence of vintage clothes, Black & Blue presents a fusion style of classical details and modern cutting based on the designer' s experience and the theory of pattern making.
HABANOS
DESIGNER水戸部 昭夫 / Akio Mitobe
『A PIECE OF OUR LIFESTYLE〜自分達のライフスタイルの一片』がコンセプト。WORK・MILITARY・SURFを軸に旧き良き過去のイメージ、記録を 独自の解釈で過去と現在を融合させ、新しい価値観としてジャンルレスに提案。
The concept is "A PIECE OF OUR LIFESTYLE." Without categorizing, HABANOS presents a new value mixing the present and the past with the images and the memories of good-old-day WORK / MILITARY / SURF style.
NuGgETS
DESIGNER小法師 隆平 / Ryuhei Koboshi
生活に溶け込み、衣生活に限定しない文化や世の中の時流の中で、その時代を象徴するものがそのときに "ファッショナブル" なものだと捉え、次々と新しい洋服を着替えることが決して "ファッショナブル" なことではないと解釈する独自の視点を表現している。
NuGgETS express a unique view that chasing after the fads and trends to wear latest clothes is not fashionable. What they considered as truly fashionable is something blended in every-day life, not limited within fashion culture, and things that best represent the atmosphere of the time.
VAINL ARCHIVE
DESIGNER大北 幸平 / Ookita Kouhei
"ありそうで無いもの" をモノづくりの原点として、何かに縛られずMIX感あるモノづくりを追求している。一点一点に真摯に向き合い、デザインはもちろんのことパターンにシルエット、生地、縫製にいたるまで徹底してこだわり抜いたアイテムを展開する。
VAINL ARCHIVE's fundamental stand point is to produce items that are likely available but not. Without categorizing, they pursue to create mixtures of tastes. Facing every single piece with sincerity, develop collections with precise attentions to every step of production such as designs, patterns, silhouette, fabrics, sawing.
FLAPH
DESIGNER立木 輝樹 / Teruki Tatsuki
Flaphとはイギリスのスラング「綿ぼこり」を指し、そのフワフワ浮いている、邪魔にならない程度のニュアンスが立木の理想に近いことから名づけられた。
FLAPH means "cotton dust" in English slang. Tatsuki, the designer, thought the presence of cotton dust, fleeting about in the wind so easily and not get in the way of anyone, was a metaphor for the ideal image he had for his brand.
Terrem
DESIGNER壽木 崇 / Takashi Suki
靴や足下の再注目という気持ちを込め、様々な人々に明るい気持ちを持ってもらえるような靴を日々デザイン。ブランドの外枠のコンセプトは「Make History=歴史に残す」
To put shoes and socks, otherwise considered to be backseat player, into everyone's attention again, Terrem designs them to brighten the life of people. By producing unique items, Terrem want to make a new page in the history of shoes and socks.
T9G
DESIGNERT9G / TAKUJI
トイフィギュアの造形師で培った技術を活かし、造形作家として数々の作品を発表している東京在住のアーティスト。ドール アイを主に使用し、独特な世界観を具現化した立体造形作品を生み出している。
T9G is a figurative artist from Tokyo. Utilizing the experience of toy figure manufacture, he produces unique and original figurative art pieces with ocular prosthesis.
吉井 雄一 / Yuichi Yoshii
THE CONTEMPORARY FIX / PARIYA
オーナー
1996年よりカフェ&デリ「PARIYA」をスタート。ルイ・ヴィトンの会員制セレクトショップ「CELUX」のバイヤー、青山のセレクトショップ「LOVELESS」のクリエイティブディレクターに就任。また、同年、北青山にTOKYOブランドを中心にハイエンドなアイテムを揃えるコンセプトショップ「THE COMTEMPORARY FIX」をオープン。2010年、リニューアルにより、1Fにカフェ&デリ「PARIYA」、2Fに東京を代表するブランドPHENOMENONのヘッドショップを含めたブティックを展開している。2011年「THE COMTEMPORARY FIX」の2号店を香港にオープン。同年、Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO 2012 S/Sの最終日に、一日の中で計8ブランドがファッションショーやインスタレーションを行うイベント "VERSUS TOKYO" をオーガナイズ。これまで閉ざされていたコレクション発表を始めてチケット制にし、一般開放したことが話題になる。現在、雑誌SENCE、EYESCREAMで月1の連載。honeyee.comのレディース版WEBマガジン「.fatale」にてブログを更新中。
THE CONTEMPORARY FIX / PARIYA
Owner
Yuichi started café & deli "PARIYA" in 1996. Through serving as the buyer of "CELUX", a membership-based multi-brand shop of Louis Vuitton and the creative director of "LOVELESS", a multi-brand shop in Aoyama. He also opened a concept shop "THE CONTEMPORARY FIX" with high-end brands mostly from Tokyo the same year in 2008. In 2010, with the renewal of the shop, the shop became a fusion of food and fashion the field Yuichi worked with for years with café & deli "PARIYA" on the ground floor and fashion store with PHENOMENON, a brand that represents Tokyo's head shop on the upper floor. He also published a cook book of café & deli PARIYA's menus and opened the 2nd "THE CONTEMPORARY FIX" shop in Hong Kong in 2011. In the same year, he organized "VERSUS TOKYO". 8 brands featured runway shows and installations through out the last day of the Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO. Such collection shows used to be closed to the public. However, he changed it to the public by selling tickets and the event became a hot topic. Now, Yuichi has his serial in magazines SENSE and EYESCREAM every month along with his blog on ".fatale", web magazine for women powered by honeyee.com
【RADIO EVA】では、これまで吉田カバンのメインブランド【PORTER】をはじめ、シューズメーカー【Clarks】やアウトドアブランド【Columbia】、ユナイテッドアローズ、ビームス、ファッション通販サイト【ZOZOTOWN】など、国内外問わず様々なブランドやショップとのコラボレーションを実現させ、誰もが試みることの無かった作品群を、ビジネスとして成功させてきた。
PITTI UOMOでは、FUGAHUMのアートディレクターで、デザイン、映像、空間演出、VJなどを手掛け、現代美術作家としても著名な三嶋 章義氏による【RADIO EVA】の新たな実験を試みる。そのクリエイションはウェアという枠に止まることなく、あらたなムーブメントを引き起こすものと期待される。
※RADIO EVAのミラノ展開は2012年1月16日まで(予定)
"RADIO EVA" substantiated collaborations with brands and shops from Japan and abroad, such as "PORTER", the main brand of "Yoshida kaban", shoes maker "Clarks", outdoor brand "Columbia", United Arrows, BEAMS and online fashion store "ZOZOTOWN". They created business successfully with unprecedented products.
We are aiming to test new "RADIO EVA" under the direction of Akiyoshi Mishima who is well known as a famous contemporary artist and the art director of "FUGAHUM". He engages in designs, video pictures, space productions and VJ. His creations are expected to occur new movements with unconventional ways.
"RADIO EVA " in Milan will end on January 16, 2012
三嶋 章義 / Akiyoshi Mishima
FUGAHUM コンテンポラリーアーティスト /
アートディレクター
1978年、大阪生まれ。2001年、ヒロ杉山率いるENLIGHTENMENTに参加。
その中心メンバーとして活躍後、2009年独立。グラフィックデザイン、映像、空間演出まで手掛けるアートディレクターとしてGLASSLOFTに所属。VJとしての評価も高く、国内外の著名DJと共演し、多数のビックフェスにも出演。現代美術作家としてはNANZUKA UNDERGROUNDに所属し、国内外で個展を開催している。
また2006年、山本 亜須香とファッションブランドFUGAHUMを立ち上げるなど、ジャンルレスに様々な角度から作品制作をおこなっている。
FUGAHUM Contemporary artist /
art director
He joined an artist unit "ENLIGHTENMENT" as a core member after graduating from Osaka Communication Arts School. Then, he transferred to "GLASSLOFT" to handle from graphic design and video pictures to space productions as an art director. He collaborated with famous DJs from Japan and overseas to appear on many big festivals and received high revaluations as a VJ. He now belongs to "NANZUKA UNDERGROUND" as an contemporary artist to feature exhibitions in Japan and overseas. He also established the fashion brand " FUGAHUM" with Asuka Yamamoto in 2006. He is developing his career from many angles, regardless of the genre.
Jamo associates is a Tokyo-based interior designing office started in 2000 by Architect Norito Takahashi and Interior Designer Chinatsu Kambayashi. The office is considered unique in its field for being able to create design concepts that combine the ideas of both Architect and Interior Designer from the very beginning of a project. Space Design (Architect) : Jamo’s space design projects are developed by Norito Takahashi and center around retail, dining, bar, office and exhibition projects. Interior Design (Interior Styling) : Interior styling projects are headed by Chinatsu Kambayashi and include work for advertising campaigns, magazine editorial and catalogue. Collaboration Projects (Jamo Projects) : Projects developed by both the design and styling teams together. We also often do art direction, product design, and events.
http://jamo.jp/
Set up in 1993 by Hideto Kawahara, Hide-Chan serves up a ramen taste that is a perfect cross between novelty and tradition. With a vision of creating a taste that surpasses that of Fukuoka ramen his father devoted to crafting for almost 50 years, he opened his very first HIDE-CHAN Ramen in Fukuoka in Japan. Kawahara then brought his special blend to Akasaka in Tokyo in 2002 and to New York City in 2010 to continue serving up the thick and rich tastes that transcend two generations. Listed both in the Hong Kong & Macau, New York City 2012 version of the Michelin Guide, HIDE-CHAN also was rated "Bib Gourmand" restaurant for the Hong Kong shop.
http://www.ra-hide.com/